Dimecres, 8 de Setembre de 2010
 
 
Serveis Comarcals
 
PIE
Borsa d'Ofertes de Treball per a Joves
Catàleg de tallers formatius en emancipació
Tallers d'Emancipació Juvenil
Centre Europa Jove
CIREJ Emancipació Juvenil
Borses Joves d´Habitatge Barcelonès
Borsa Jove d´habitatge per compartir
 
Centres de Recursos per a Joves
 
Centre de Recursos per a la Formació i l´ocupació del Barcelonès Nord
Centre de Recursos Joves i Habitatge
Centre de Recursos Europeus per a Joves
 
 
ACCÉS Intranet
Nom d'usuari: Contrasenya:


guiajovepis_3.jpgEntren en vigor els ajuts al lloguer per a joves

10/1/2008
Des de l'1 de gener de 2008 s'ha posat en marxa la Renda Bàsica d’Emancipació, una nova prestació adreçada a l'ajuda del pagament del lloguer dirigida específicament al col·lectiu de joves d’entre 22 i 30 anys.

La Renda Bàsica d'Emancipació, impulsada per el Govern de l'Estat, reforça la línia Ajuts al Lloguer Just, per facilitar el procés d’emancipació dels i les joves d’entre 18 i 35 anys, a càrrec de la Generalitat de Catalunya.

L'ajuda la poden rebre els emancipats, amb contracte de lloguer vigent, o els que s'han d'emancipar i encara no han formalitzat el contracte de lloguer. Aquests joves podran rebre: 210 euros mensuals per al pagament del lloguer del seu habitatge habitual durant un màxim de quatre anys, siguin o no consecutius, o fins que el beneficiari compleixi els 30 anys; i 600 euros de préstec sense interessos, per a la fiança. Aquesta quantitat s'ha de retornar en el termini de quatre anys des del reconeixement de l'ajut, o quan es deixi de rebre la renda d’emancipació.
Per una altra banda també disposaran de 120 euros, si necessiten aval, per a les despeses de la seva tramitació.

La ministra de vivenda, Carme Chacón, ha asegurat que "no és només una ajuda, sinó una possibilitat per a molts joves espanyols per poder sortir de casa dels seus pares i posar en marxa la seva pròpia vida de forma autònoma", ja que segons les paraules de la ministra, "són molts els joves que s'han format, que estan treballant i als que el preu de la vivenda els exclou aquest bé bàsic".

Per accedir als ajuts cal complir els requisits necessaris, omplir el formulari i demanar-lo per via de les Borses Joves d'Habitatge del Consell Comarcal del Barcelonès, des de l'Oficina d'Habitatge de Barcelona o bé des de les Borses de Mediació per al Lloguer Social.
Existeixen altres punts des dels quals es poden sol·licitar als ajuts, i els podeu consultar mitjançant la web adjunta.

Per obtenir-ne més informació podeu contactar amb les Borses Joves d'Habitatge, a la web del Ministeri de Vivenda, o bé al portal Jove.cat de la Generalitat de Catalunya, entre d'altres webs.


Escolta aquest text



:: ÚLTIMES NOTÍCIES
Cicle de tallers d'alfabetització digital 08.09.2010
Cicle de tallers Com buscar feina per Internet 07.09.2010
Cicle Treballar a l'estranger 06.09.2010
La meitat dels estudiants catalans de secundària estudiaran ja aquest curs amb e-book 06.09.2010
Encara no saps què estudiar? Assessoria en Ocupació i Formació 03.09.2010




©2002 - 2010 Consell Comarcal del Barcelonès       
Avís Legal
impulsa:

Consell Comarcal del Barcelonès

col·labora:

Ajuntament de Barcelona    Ajuntament de Badalona    Ajuntament Hospitalet    Ajuntament Santa Coloma de Gramenet
Ajuntament Sant Adrià de Besòs    Generalitat de Catalunya

Creació i disseny pàgina web - Tucan I.T.
inici contactar Santa Coloma Barcelona Badalona